Sayfalar

27 Ağustos 2012 Pazartesi

sultanı öldürmek


Ahmet Ümit i yazar olarak çok başarılı buluyorum bütün bir romanda 400 500 sayfa boyunca toplamda 3 - 4 günü anlatmasına rağmen sıkılmıyor hatta kitabı bırakamıyor insan Bab ı Esrarda da aynı durum vardı.
cinayet romanı olarak da çok başarılı idi...
fakat Fatih Sultan Mehmet i hırslı, taht için herşeyi yapabilecek biri olarak göstermesi 
-Fatih in tahta ilk geçtiğinde babası Sultan Murad a "eğer sen padişah isen gel ordunun başına geç  , eğer ben  padişahşam gel ordumu yönet" dediğini es geçmiş babasının kesinlikle geri dönmesini istemiyordu şeklinde vb. ve hatta babasını zehirletmiş olabileceği şeklindeki iddialar , zevk  ve safa düşkünü olmakla itham etmesi , Akşemseddin e ben sultanlığı bırakmak tasavvufa yönelmek istiyorum dediği fakat cihat için kendisine izin verilmediği bölümleri yok sayması .. vb.-
arkasından "bu ezik milletin elinden Fatih gibi bir sultanın alınmaması " için bu tür şeylerin açığa çıkarılmamasına değinmesi için denecek tek şey
millet olarak ezik olduğumuzu sanmıyorum yazar herhalde kendini pek ezik hissediyor ki böyle demiş.
bir millete kendini ezik hissettirmek için bu tür karalamalar yapıldığını kendisi de gayet iyi biliyor olmalı...

4 yorum:

  1. yuh bunu ne zmn okudun bea

    YanıtlaSil
  2. oldu bi kaç gün :) fetih için bekledim

    YanıtlaSil
  3. bak şimdi ahmet ümitin gözümdeki -henüz belli olmayan- yeri bulanıklaştı :) Bir tek kitabını okudumdu zati. Bu son kitabını beğenen pek çıkmadıydı emme genelde doğrudan tarih yazmış diyerek eleştiriler yapılmıştı. Dmek ki böyle spekülasyonlar neyim de yapmış....hımmm :)

    YanıtlaSil
  4. narda cım dediğim gibi ahmet ümit çok çok iyi bir yazar ama ... ama :)

    YanıtlaSil

yes comment ....