Sayfalar

21 Kasım 2012 Çarşamba

tırtıllar asla kahve rengi bot giymez

bir sabah erken 
henüz güneş doğarken 
rastladım botlarını henüz giymeye çalışan      
küçük şirin tırtıla dedim ;
ah tırtıl küçük yeşil tırtıl 
tırtıllar asla asla asla 
kahve rengi bot giymez ...




bu şarkı susam sokağından.. çok severdim. sonra birde felsefesi olduğunu fark ettim tabi yılar sonra 
ve bi ara yaşam felsefemdi... sonra daha köşesiz olmaya karar vermiştim ... ama bir kenarda duruyormuş meğer ...


bu çocuk şarkısı bende : aslında olmadığın bişey olamazsın ve aslında sana ait olmayan kalıplara giremezsin girersen kahve rengi ağaçta kahve rengi botla sana ait olanı göremezsin (kahverengini burada özellikle seçmişler) neysen o sun , adam gibi tırtıl ol....tarzında felsefi açılımlar yapıyor :)

önceki yayında "kim olduğunuzu biliyor musunuz " dan kasıt "sizin değerleriniz ne ? " idi aslında ...
yoksa gruba uyup topluluk ne yapıyorsa menfaatler ölçünsünde mi hareket ediliyor ?
- sadece ben böyle davranmıyorum onlarda yapıyor ?
anlayışı sadece çocuklara özgü değilmiş ...
ilginç ..
yola ayrımları geldiğinde neye göre kime göre davranıyoruz ? 
bize ait olana mı şartlara göre olana mı ?
sürüye uyamadım çok fena yalnızım ...
fakirim gururluyum bakalım nereye kadar :)

6 yorum:

  1. bu bir çocuk şarkısı mı hiç bilmiyorum ? :(
    elalem ne der????bizim olayımız bu bence!

    YanıtlaSil
  2. Banada tesadufen hatırlattın bunu tesekkurler eskıye gıttım :))

    YanıtlaSil
  3. tam olarak yazmayı planladığım ama nasıl cümlelerle anlatabilirim bilemediğim konu. bazen anlaşılması çok zor. anlattıklarını karşındakilerinin anlattığın boyutta anlaması da zor. (bazen şuan olduğu gibi saçmalayabiliyorum i am sorry)

    YanıtlaSil
  4. nabrutcum bebişim yaşın tutmuyor ondan :)

    merve yıldız ne güzel günlerdi değil mi ben o günün çocuk programları olsa hala izlerim

    çitlembik est. ben anladım seni :) bende hep böyle söylerim yani bu mısraları işin içinden çıkamayınca :)

    YanıtlaSil
  5. okuyunca duygulandım valla çocukluk günlerime geri gittim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. aslında çocuk şarkısı çocuk programı denir ancak, büyüklerin alacağı çok ders var:-)

    YanıtlaSil

yes comment ....