8 Şubat 2014 Cumartesi

nefis bir terbiye nasıl olur

tasavvufla ilgilenenler az çok bilir 
insan meleklerden üstün şeytandan daha kötü olabilir
bu iki uç noktada serpilen ve sürekli deveran eden insanın yerini nefsi ile olan durumu belirler.
nefis terbiyesi ve katları ayrı konu

asıl hedef nefsi yok etmek değil kontrolünü ele geçirmek
amma ve lakin bu sırada terbiye edilmeye çalışılan daha doğrusu yanlış terbiye edilen nefis tabiri caizse ölezliyor :) yani ölmese de bişeyi kalmıyor.

ve ben önemli değilim, her şeyde hata karşılıklıdır, ben de şunu yapmasaydım, önce kendine hayır demeyi öğrenmek bunlar tek taraflı olduğunda size yeni imtihan kapıları açıyor.
diyorsunuz ki benim bu olayda şu hatam var karşınızdaki evet sen öyle yapmasan böyle olmazdı diyor :)
önce sen diyorsunuz karşınızdaki tabi ya tabi ki ben diyor :) 

bununla ilgili pek güzel bir hikaye vardır;
köyün birinde bir yılan köylüye musallat olmuş. köylüler dertli, yılandan huzur yok. saldırıyor, korkutuyor, kovalıyor, ısırıyor..
köyün bilgesine gitmişler: - bize yardım et, kurtar bizi bu beladan, demişler.
bilge bir gün yılanı yakalamış
yılan: beni öldürme yeter ki ne istersen yaparım, demiş
bilge kimseye zarar vermemesi karşılığında yılanı bırakmış.
gel zaman git zaman köylüler bakmış ki yılan onları görünce zarar vermeyi bırakın yolunu değiştiriyor, zararsız bir varlığa dönüşmüş. korkmayı bırakıp yılana eziyet etmeye başlıyorlar.
yılan bilgeye gidip: ben sana söz verdim ama bu böyle olmayacak insanlar bana hiç acımıyor. yerden yere vuruyorlar. herkesin maskarası oldum 
bilge yılana der ki: ben sana ısırma dedim. dişini gösterme demedim ki !!! 
demeki ki ya bu yoldan dönmek yok ya da dişleri muhafaza ve yerinde kullanım şart...

1 yorum:

yes comment ....